Egy másik gokart
Illetve a harmadik, ha a régebbi, kész gépet és a most (nem) épülőt is számítjuk.
Egy cimbora építi a gokartját, a jobb szerszámozottság, használható hely, stb miatt nálam. Vagyis inkább felújít egy régit, mert a váz készen volt (bár kellett vagdalni itt-ott), és ütközőkkel, kerékagyakkal sem kellett foglalkozni. Mostanában neki szoktam segíteni, a saját gépem ezért parkolópályán van. Igazából annyi hely azért nincs, hogy a kettő párhuzamosan épülhessen, meg dupla időt sem akarok rászánni. Majd eljön az is, hogy az enyémet folytatom.
Néhány részletet bemutatok a másik gépről, főleg olyanokat, amelyek eltérőek az enyémtől. Személy szerint én nem mindent úgy csináltam volna, ahogy végül lett, de nem akarok állandó nyomást gyakorolni a srácra a véleményemmel. Végül is, az övé lesz, neki kell, hogy tetszen.
Nézzük!
Ez speciel tetszik. A képeken a robogó fék felszerelése látszik, a két felét összeszorító csavarok helyett tőcsavarok vannak benne, és anyával szorítottuk össze. Így ugyanazokat a tőcsavarokat fel lehetett használni a konzolhoz rögzítésre is.
Körültekintően kell összehangolni a kormányagy és a kuplungkar méretét és helyzetét, mert itt például bonyolult formájú bowdenakasztóra lett szükség, hogy működni is tudjon, de el is férjen a kormánytartótól.
Itt a főfékhenger tartója túlságosan hátra került, de a "libikóka", ami a húzást nyomássá alakítja, nem fért el máshová. Ergo, hosszú nyomórúdra volt szükség. Ehhez a hosszúsághoz (kb. 25 cm) 12 mm-es átmérőt választottunk a kihajlás elkerülésére.
Ha a váltókar tengelye nem függőleges, akkor ugye nem csak előre-hátra, hanem kissé fel-le is mozog. Persze lehet ezt korrektül kezelni, pl. gömbcsukló beépítésével.
A tank tetején a két csatlakozócsonk (egy a szívó-, egy a visszafolyó ághoz) túl közel került egymáshoz. Az egyik be van ragasztva, de a másikat sem lehetne kitekerni, mert az anya nem fordul el a másiktól. Igaz, valószínüleg nem is kell.
Egy ötletes megoldással lehet állítani az első nyomtávot. Egy 40 mm-es csövön mozoghat ki-be az első kerékagy.
Viszont enyhe probléma, hogy nagyon közel van a tengely a kereket rögzítő tőcsavarhoz. Bár az anya elfér mellette, de a szerszám nem, tehát magas anyával kellett rögzíteni a kereket.
Itt mindenhol lesz távtartó, a csapágy és a lánckerékagy között és a lánckerékagy-kerékagy között is, ami helyes. Van a csavágyak között is, de az felesleges.
Ezeket az üléstartó csavarokat ki kell majd cserélni laposabb fejüekre, így kényelmetlenül nyomnak.
Én alulra csak hatlapfejű csavart tennék, mégpedig a fejével lefelé. A lelógó csavarvég nem célszerű, mert ha lehorzsoljuk a gép alját, ezek sérülnek, elhajlanak, de legalábbis a menet megrongálódik, és nem tudjuk többé lecsavarni az anyát. A belső kulcsnyílású csavarok elvileg jók lennének, de a tapasztalat az, hogy deformálódás esetén nem tudjuk beledugni a kulcsot. A hatlapfejűre pedig könnyebb ráfogni kívülről.
Motortartó-rögzítő csavarok. Ezek ugyan hatlapfejűek, de nagyon lelógnak. Próbára jó, de a végleges verzióban be kell süllyeszteni őket a motortartóba. Ellenkező esetben csak idő kérdése, mikor akadnak bele valamibe.