Honda project
Vettem még jó régen egy sérült vázat. Ezen a képen már nem sérült, de azt az állapotát vagy nem fényképeztem le, vagy nem találom. Ez egy gyári Spirit 32 váz, mintának vettem, leméregetni, lelesni a megoldásokat. A tengelycsonkot tartó villa volt letörve a bal oldalán.
Aztán az történt, hogy az ismerettségi körömben hirtelen elkezdtek megszaporodni a gokartok. Csoportosan jártunk a máriapócsi gokartpályára, és egyszer csak azt vettem észre, hogy mindenkinek jobb gépe van az én ETZ-mnél. Na, ekkor megérett az elhatározás, hogy én is upgrade-elem a motort. Aztán még egyet tekertem a dolgon, és gondoltam egy nagyot : miért ne építhetném be az új motort a gyári vázba? Az már elég jó cucc lenne.
Viszont a semmiből új gokartot építeni már nem volt kedvem, ezért azt találtam ki, hogy a régi vázról átteszek minden cuccot, amit csak lehet.
Így is tettem. A gyári vázat kijavítottam (egy pontosan illeszkedő csövet ütöttem a törött csőbe és ehhez hegesztettem a villát, természetesen a csöveket is összevarrtam).
Tudtam, hogy néhány dolog nem lesz használható, pl a tengelycsonkok, mert itt a vázon van a villa, míg a régi váznál magán a tengelycsonkon. Aztán az ütközők, kipufogótartók, váltókar sem volt kompatibilis - ezekből újat készítettem.
Az új motor egy Honda NSR 125 motorkerékpárból származik. Kibontottam belőle a motort, kipufogót, hűtőt és az elektronikát. (A maradékot nagyrészt el lehetett adni alkatrészenként.)
A kipufogót át kellett alakítani, mert eredetileg a motor alatt megy, de úgy csináltam, hogy ne változzon a hossza, csak elforgattam a darabokat egymáshoz képest.
Szépen be is illesztettem a blokkot a helyére, és azt hittem, minden szép és jó. Igen ám, de ez a blokk a bal oldalán hajt, és szélesebb is, mint a kis ETZ. A bal oldali hajtásnak azért van jelentősége, mert emiatt nem lehetett kintebb (jobbra) tolni.
Az üléstartókat is muszáj volt hajtogatni, de valahogy belefért az ülés. Viszont a lábam nem fért el a kormánytartótól.
Sajnos meg kellett vágnom a vázat és az egész kormánytartót arrébb raktam kb. 5 cm-rel, váltókarostól-mindenestől. A következő képen látszik, hogy mennyire NEM középen van a kormánytartó.
Ehhez persze kb mindent le kellett bontani, amit addig felszereltem.
Aztán elkezdtek átszivárogni az alkatrészek, nagyjából gond nélkül. Kellett néhány adapter, pl a hátsó tengelyhez, mert másféle csapágytartóhoz tervezték a vázat.
Végül elkészült.
Azért szemre is jóval bonyolultabb ez a motor, mint az ETZ... Az elektronika sem az eddigi 4-5 vezeték. Van egy rakás segédberendezés (RC-szelep, ennek a vezérlője, motorvezérlő, olajtartály). Ezek a motorkerékpárnál a vázon vannak, de itt a gokarton mindhez külön konzolt kellett készíteni. Aztán mindhez csövek vagy vezetékek mennek...
Van ám műszerfalam is, bibíííí!
Fordulatszámmérő, hőfokmérő, gyújtáskapcsoló, indítógomb és egy üresállás-jelző. Ez utóbbi nagyon hasznos, mert kicsit nehéz megtalálni az ürest. Viszont az önindító csak üresben forgatja a motort.
A régi vázból meg egyelőre dísz lett a műhely falán.
A Honda nagyon király! Egyrészt önindítós!!! Nem kell tologatni, fúrógéppel ügyeskedni. Egy gombnyomás, és megy. A pályán is, ha valamiért lefulladna.
Másrészt 28 LE, az ETZ kb. háromszorosa. Megy, mint az ördög. Természetesen nem javul a köridő egyenes arányban a teljesítménnyel, de érzésre nagyon megy. A blokk Power-szelepes, vagyis X-ezres fordulat felett megnöveli a kipufogócsatorna keresztmetszetét - na, ekkor indul meg a motor igazán.
Hozzászólások
Hozzászólások megtekintése
Szia Zylo!
Szeretném megkérdezni, hogy a kuplungot, váltást hogy oldottad meg?
Köszönettel,
Dávid
Re: NSR kuplung
(ZYLO, 2020.04.15 22:00)
Szia,
A Pedálok menüpontban illetve az Építési folyamat/Építési folyamat2 menüpontokban találsz képeket a kuplungkarról és váltókarról.
NSR kuplung
(Dávid, 2020.04.15 21:02)